Blogg


Så använder du hashtags på instagram
14 maj 2015

Så använder du hashtags på instagram

Alla använder dem och alla har en åsikt om dem. För många, för få, för tramsiga, för onödiga eller för avancerade. Varför ska man använda hashtags och hur gör man för att de ska göra nytta? Vad är en hashtag?...

Läs mer


EdgeRank – Så rankar Facebook dina inlägg
13 maj 2015

EdgeRank – Så rankar Facebook dina inlägg

JG Communications i Stockholm la ut den här bilden på Twitter igår och jag tycker att den sammanfattar EdgeRank på ett tydligt sätt. Först och främst: EdgeRank är Facebooks algoritm som bestämmer vad som ska synas i folks flöde. Vi...

Läs mer


Vad väntar bortom robotjournalistiken?
26 apr 2015

Vad väntar bortom robotjournalistiken?

Mittmedia berättade i fredags att de satsar på robotjournalistik – det vill säga att ett dataprogram skriver artiklar till Mittmedias tidningar. Spontant känns det som om journalistiken blir fattigare utan en tänkande människa bakom artiklarna, men faktum är att det finns många...

Läs mer


5 tips på enkel kommunikationsplanering
21 mar 2015

5 tips på enkel kommunikationsplanering

Kommunikationsplanering är ett okänt begrepp på många arbetsplatser. De företag som faktiskt arbetar med det får det dock lite enklare att hantera toppar och dalar, och de kanske slipper magsår och dåligt samvete över marknadsföring som inte blir av. Tricket...

Läs mer


Creative Day 2015 höll tyvärr inte måttet
10 feb 2015

Creative Day 2015 höll tyvärr inte måttet

Creative day 2015 gick av stapeln i Stockholm i fredags. Eftersom förra året var så otroligt bra hade jag rätt höga förväntningar. Jag såg framför mig en hel dag av nya, kreativa idéer, inspiration och användbara verktyg, men riktigt så blev...

Läs mer


Kom igång med sociala medier – frukostseminarium
28 okt 2014

Kom igång med sociala medier – frukostseminarium

I morse var jag inbjuden att hålla ett frukostseminarium om sociala medier i samarbete med 100 procent media. Det blev många frågor och diskussioner, vilket satte igång nya tankar hos flera. Superkul. Vi pratade om tre saker under en timmas tid: VAD,...

Läs mer


Kommunikationskontrakt
16 okt 2014

Glöm inte kontraktet i kommunikationen

Jag går en kurs på Berghs varje onsdag den här månaden i konsten att övertyga. Vi är fjorton kommunikatörer och skribenter som samlas för att läsa varandras texter och försöka göra dem bättre. Det som blivit oerhört tydligt under dessa veckor är...

Läs mer


Sociala medier i Söderhamn
12 okt 2014

Sociala medier i Söderhamn

Regnet stod som spön i backen och alla tillgängliga lastbilar var samlade på E4:an mellan Sandviken och Söderhamn. Precis i det läget begav jag mig mot FaxePark – den gamla tågstationen som blivit Söderhamns kommuns teknikpark och utvecklingscentrum för akademi, näringsliv...

Läs mer


Bygg varumärke med content marketing
12 okt 2014

Bygg varumärke med content marketing

Content marketing är nyckeln till långsiktigt varumärkesbyggande. Med verkliga berättelser från företaget blir det lättare för målgruppen att förstå själen och därmed vilja förknippas med det. När kunden upplever att din vara eller produkt inte skiljer sig från konkurrenternas, kommer...

Läs mer



Page 2 of 612345...Last »