Blogg


23 aug 2014

Teknisk engelska bland skruvar och muttrar

Vackert beläget invid Söderhamnsfjärden ligger det lilla företaget Inseco, som levererat fästelement, lager och tätningar snart trettio år, framför allt till företag i Sverige och Finland, men även till andra europeiska länder. Service, kvalitet, snabba leveranser och logistik är ledord....

Läs mer


21 aug 2014

Sensommarläsning om planfräsning

Var tog sommaren vägen? Regnet smattrar mot taket och den 34-gradiga värmen är mer som ett luddigt minne, när man huttrande konstaterar att termometern snarare visar nio grader. Det är då man gärna kryper ihop i soffan med en rykande...

Läs mer


13 maj 2014

Tidning som avskedspresent vid event

Att arrangera ett event tar mycket tid och energi i anspråk. Allt från planering, bokning av lokaler, talare och övrig logistik, till fikapauser och inbjudningar av deltagare. Allt det där som besökarna inte märker så mycket av, så länge allt...

Läs mer


21 mar 2014

Kommunikation i sågverksbranschen

Varje bransch har sina specifika utmaningar och möjligheter. Den svenska sågverksbranschen är väldigt traditionell och konkurrensutsatt. De små sågverken måste hitta sina nischer för att kunna överleva i skuggan av de stora drakarna. Nordanå trä har funnit sin konkurrensfördel i...

Läs mer


19 mar 2014

Utveckla sociala medier på Sandvik

Industriföretaget Sandvik med 47,000 anställda i hela världen, har jobbat med sociala medier sedan 2009 på affärsområdesnivå, och sedan 2010 på koncernnivå. Uppdrag Utveckla Sandviks närvaro i sociala medier med målet att öka antalet följare och engagemanget både internt och...

Läs mer


10 Nov 2013

Storytelling i praktiken

Berätta företagets historier. De ger liv och verklighetsförankring, samtidigt som de bygger ett starkt varumärke och lockar fram ännu fler berättelser.   Sandvik är en global industrikoncern med 49,000 anställda i 130 länder och med en världsledande position i utvalda...

Läs mer


10 Nov 2013

Intervjuer som marknadsföring

Intervjuer med medarbetare, kunder och andra intressenter kan fungera som ett kraftfullt marknadsföringsverktyg. Deras ord väger alltid tyngre än dina egna, oavsett hur väl du lyckas formulera dig. Du har en produkt eller tjänst av högsta kvalitet, med en kreativ...

Läs mer


27 maj 2013

Vem bygger ditt varumärke?

Vem är det som definierar ett varumärke? Marknadschefen, VD:n, ledningsgruppen, reklambyrån eller rent utav kundtjänst, som möter kunderna varje dag? Svaret på den frågan är nej. Det är alla utom dem.  Genom att vara tydliga och konsekventa i både ord...

Läs mer


14 maj 2013

Wave Communications

Få saker går upp mot att ta ett morgondopp i en spegelblank sjö. Lugnt, stilla och fridfullt. En fullkomlig kontrast mot vardagen med alla aktiviteter, jobb, hämtningar, lämningar, alla människor och alla ljud. En helt vindstilla, spegelblank yta fungerar sämre...

Läs mer


13 maj 2013

Ge ditt varumärke vingar!

Berättelser finns i alla företag. Det är dessa berättelser som skiljer ett varumärke från ett annat. Använd dem!  Hitta ditt företags berättelser. Skriv dem med hjärtat och paketera dem så att många vill läsa, reagera och sprida dem vidare. Rätt...

Läs mer



Page 3 of 612345...Last »