Blogg


13 maj 2013

Alla älskar en bra historia

– Vilken snygg webbsida du har! – Tack! Vad är det du gillar med den? – Att det är så korta texter. Snyggt. – Vad roligt! Vilken sida gillar du bäst? – Den som heter ”Om mig” – Jaha, men på just den sidan är...

Läs mer


08 maj 2013

Wallenius RAS för hållbar fiskodling i Kina

Färskvatten är en bristvara i Kina. Samtidigt växer efterfrågan på odlad fisk och de kinesiska fiskodlingarna brukar enorma mängder färskvatten. Wallenius Water erbjuder nu vattenreningssystem som är anpassade för fiskodlingsindustrin i Kina, där vattnet återvinns i mycket stor grad. Jag...

Läs mer


07 maj 2013

Sandvik lanserar nya karriärsidor

Idag lanserar Sandvik sin nya karriärsidor på webben som en viktig pusselbit i den stora satsningen på employer branding. Snyggt, enkelt och informativt. Om du är sugen på ett jobb inom Sandvik får du här en tydlig bild av olika...

Läs mer


07 maj 2013

Corporate storytelling

Människan har alltid fascinerats av berättelser. Det är genom dem vi känner vår historia – från runor, vävar och grottmålningar till historier som gått i arv från generation till generation. I varje företag finns mängder av historier. Att fånga upp...

Läs mer


01 maj 2013

Varför använder vi inte QR-koder?

QR står för ”Quick Response” och utvecklades av Toyotas underleverantör Denso redan i början av 1990-talet. En QR-kod kan innehålla mer information än en vanlig streckkod och varje modern mobiltelefon har appar som kan scanna dem. Ofta hamnar man på...

Läs mer


01 maj 2013

Tio steg mot en professionell LinkedIn-profil

Över en miljon svenskar har en LinkedIn-profil. Många är mer eller mindre styvmoderligt behandlade. Här kommer några enkla tips på hur man kan göra den lite mer informativ och rolig att läsa. Kom ihåg att det viktigaste med din profil...

Läs mer


01 maj 2013

Tio steg mot en starkare LinkedIn-profil

1. Foto: Använd en relativt nytagen, professionell bild med neutral bakgrund. Inga djur, inga barn, inga andra människor på bilden. 2. Headline: Använd hellre en beskrivande headline, än den som står på ditt visitkort. Skriv vad du gör! När du...

Läs mer


15 apr 2013

Employer branding på LinkedIn

Det finns mer än 2,7 miljoner företagssidor på LinkedIn, men väldigt många av dem saknar relevant innehåll. Anmärkningsvärt med tanke på att LinkedIn har över två hundra miljoner användare i 200 länder, eller hur? De vill veta mer om ditt...

Läs mer


09 apr 2013

Produktblad för webbtexter

Effektiva webbtexter skiljer sig på många sätt från text på papper. För att en besökare ska stanna mer än några sekunder på din webbsida måste texten fånga intresset direkt. Det ställer höga krav på kraftfulla ingresser, rubriker, mellanrubriker och bildtexter,...

Läs mer


26 mar 2013

Kreativa nyhetsbrev som når ända fram

MrInfo jobbar med informationshantering, problemlösningar samt mjuk- och hårdvaror. Affärsidén bygger på att allas vår tidspressade tillvaro ställer till det för oss. I situationer där vi inte hinner eller kan lösa problem som måste lösas, finns MrInfo där och löser...

Läs mer



Page 4 of 6« First...23456