Blogg


25 mar 2013

Varumärkeshantering i praktiken

För ett år sedan stod Sandvik Coromant för en utmaning. Ett av företagets produktvarumärken upplevdes som otydligt, framför allt internt. För att inte äventyra huvudvarumärket, samlades en grupp erfarna representanter från alla delar av företaget under två heldagar.  På grund...

Läs mer


25 mar 2013

Rent vatten utan kemikalier

Wallenius Water är ett världsledande miljöteknikföretag med produkter och lösningar för kemikaliefri vattenrening i allt från fastigheter till badhus och vattentorn. Istället för att tillsätta biocider och andra kemikalier som är skadliga för både miljö och människa, sker reningen genom en...

Läs mer


24 mar 2013

Strategi för sociala medier

Medveten närvaro i sociala medier är i det närmaste en självklarhet idag, men 2010 var det fortfarande många stora företag som inte inkluderade sociala medier i sin marknadsföringsmix. Vid denna tid var jag projektledare på Sandvik Coromant’s marknadskommunikationsavdelning och frågan...

Läs mer


24 mar 2013

LinkedIn – personligt varumärke

LinkedIn blir en allt viktigare kanal för professionellt varumärkesbyggande. Mer än 200 miljoner användare (varav ungefär 1 miljon svenskar) har lagt upp sin profil på LinkedIn och själva hävdar de att antalet ökar med två nya användare i sekunden! Mattias...

Läs mer


22 mar 2013

Sandvik Coromant Composite blog

Sandvik Coromant är världsledande inom metallbearbetning och förser sina kunder med verktyg, kunskap och service. Världens bästa verktyg i all ära, men det är kunskapen och servicen som skiljer Sandvik Coromant från konkurrenterna.  Ett område som är relativt nytt för...

Läs mer


17 sep 2012

Författardebut

Jag har skrivit en bok. Det var på tiden! Den är redan översatt till 12 språk och har förhandsbeställts i 15,000 exemplar. Allt från holländare och amerikaner till japaner och ryssar kommer således att läsa min debutbok. Stolt! Boken handlar...

Läs mer


12 aug 2012

Det här med varumärken

Jag gillar verkligen Body Shop. Det finns många anledningar till det, men redan innan jag går in i butiken, vet jag att jag kommer att handla. Oavsett om jag behöver något eller inte. Det finns ett fåtal andra varumärken som...

Läs mer


01 jun 2012

Texter i förhållande till design och sammanhang

Lite modfälld funderar jag denna fredagskväll över hur stor vikt en bra text har för att ett budskap ska nå fram i det mediala bruset. Jag skulle vilja hävda att begreppet ”Content is king” har lagt sina största triumfer bakom...

Läs mer


03 apr 2012

Källkritik i det nya medielandskapet

För att hitta dagens spaning gjorde jag en djupdykning i mitt twitterflöde och hittade som vanligt allt från matdiskussioner, väderfrågor och information om stärkning av den svenska kronan till inlägg om politikerförakt och däckbyten. Jag hittade ingen riktigt bra spaning,...

Läs mer


02 mar 2012

Broschyrer och svarta pister

Sportlov i Sälen när den är som allra bäst. Strålande solsken, massor av snö och glada barn som själva utforskar liftsystemet och låter föräldrarna åka i svarta pister för sig själva. Veckans morgontimmar har dock ägnats åt funderingar och formuleringar...

Läs mer



Page 5 of 6« First...23456