LinkedIn stärker ditt personliga varumärke

LinkedIlinkedin-logon blir en allt viktigare kanal för professionellt varumärkesbyggande. Mer än 200 miljoner användare (varav ungefär 1 miljon svenskar) har lagt upp sin profil på LinkedIn och själva hävdar de att antalet ökar med två nya användare i sekunden! 

Mattias Ejbe arbetar som projektledare för Donald Davies & Partners och ville använda LinkedIn för att presentera sig själv, men också som en kanal för professionellt nätverkande. Han ville ha en LinkedIn-profil som bekräftar och förstärker bilden av honom som en professionell, erfaren och sympatisk projektledare inom Lean administration, förändringsarbete samt i gränslinjen mellan IT och verksamheten.

Utmaning

Hur strukturerar vi profilen för att den ska ge en snabb överblick över vad , men ändå förmedla en rättvis och attraktiv bild av Mattias långa erfarenhet och kunskap?

Uppdrag och lösning

Mattias hade redan en profil på LinkedIn, men hade inte lagt någon egentlig energi vid formuleringar och struktur. Uppdraget var att:

  • Hjälpa till att göra sidan snygg, lättöverskådlig och med ett bra och lättförståeligt språk
  • Ha åsikter och förslag kring vad som bör göras för att åstadkomma en funktionell profil

Vi jobbade framför allt med nyckelord, röd tråd och lättillgänglighet profilen. Jag la upp en plan för vad som behövde göras, vilken information jag behövde från Mattias och när den skulle finnas tillgänglig. Alla ändringar i LinkedIn skedde vid samma tidpunkt.

”Jag bad Åsa om hjälp att strukturera min LinkedIn-profil och fick snabbt återkoppling med både goda råd, idéer och förslag på innehåll. Det gjordes strukturerat, enkelt och snabbt.”

Mattias Ejbe, Senior Project Manager, Donald Davies & Partners