Konsten att fånga matglädje på några sidor

Datum: Hösten 2015
UppdragsgivareVäxbo Krog via 100 procent
Mitt uppdrag: Texter

Klicka på bilden för att se broschyren!

Matglädje på Växbo KrogMatglädje fångad i en fyrkantig broschyr

Mitt i det mest prunkande, gröna och härliga Hälsingland skär Trolldalen fram genom landskapet. Här, precis vid kvarndammen, har krögaren Pär Johansson skapat ett matparadis som lockar gourmander från hela världen. Bara att få vara här räcker för att fylla på alla energidepåer man någonsin kan behöva!

Men även en trolsk krog har sina affärsmål, USPar och kommunikativa utmaningar. Min uppgift var att fånga in dem på åtta sidor, som på något sätt ska locka potentiella kunder att bli just kunder.

Matglädje med ansvar

Pär Johanssons filosofi är enkel; det handlar om att hitta de allra bästa råvarorna i regionen och lyfta fram de rena smakerna utan att krångla till det. Den filosofin placerar Växbo Krog i White Guide år efter år och ger gästerna genuina smakupplevelser varje gång. Växbo Krog är KRAV-märkt, vilket innebär att maten är uppbyggd på ekologisk grund med särskilt höga krav på djuromsorg, hälsa, socialt ansvar och klimatpåverkan.

Det finns en genuin kärlek till Hälsingebygden, naturen och de rena smakerna som på något sätt skulle fångas. Jag hoppas att vi lyckades med det!